7-dagarsdieten

Tanken bakom 7-dagarsdieten är att hjälpa matsmältning genom att minska på mättat fett, kolhydrater (snabba) samt socker. Dieten heter 7-dagarsdieten på grund utav att den på går så länge, eftersom man anser att det är tillräcklig tid för att ändra sina kostvanor. De nya kostvanorna är mycket bra, till fördel för hälsan och de bör hållas fast vid.

7-dagarsdieten är utvecklad av amerikanska näringsexperter samt läkare, och grund idén var att hjälpa patienter att gå ner i vikt snabbt innan operation. Dieten påstås göra det möjligt att gå ner hela fyra kilo per vecka, om den följs på ett korrekt sätt.

Vad ska jag äta enligt 7-dagarsdieten?

De livsmedel som du ska äta är: havregryn, quinoagryn, rågflingor, hirsflingor, risflingor, boveteflingor, osaltade riskakor, rågknäckebröd, pumpafrön, sesamfrön, solrosfrön, linfrön, pinjenötter, cashenötter, russin, blandande nötter, olivilja, sesamfröolja, grönsaksbuljong, mangopulver, muskonöt, kanel, kardemumma, spiskummin, korianderfrön, garam masala, svartpepparkorn, cayennepeppar, tahini, gurkmeja, paprikapulver, bönor, linser, kikärtor, krossade tomater, tonfisk, gul lök, röd lök, pumpa, morötter, blandspenat, fänkål, bladselleri, prjolök, salladskål, broccoli, vitkålshuvud, ingefära, citron, vitlök, körsbärstomater, tomater, avokado, gurka, paprika, vattenkrasse, ärter, räkor, keso, tofu, yoghurt, hummus, vit fisk, lax, ekologiska ägg, basilika, mynta, persilja, dill, rosmarin, lagerblad och timjan.

Denna diet kan användas flera gånger och är känd för att rensa kroppen på gifter samt ge en känsla utav god hälsa.

Kommentera