Flat belly-diet

Flat belly-diet skapades utav författaren Liz Vaccariello och en dietist vid namn Cynthia Sass. Flat belly betyder ”platt mage” och tanken är att man ska gå ner i vikt samt reducera bukfettet, på bara fyra veckor. Om du väljer att följa Flat belly-dieten så ska du äta en kost som är rik på enkelomättade fetter – mättade fetter samt transfetter är förbjudet.

Fas 1 – Flatbelly dieten:
Dieten består utav två olika faser, den första fasen pågår i fyra dagar och den andra i fyra veckor. Den första fasen går ut på att man ska äta avsällande samt vätskedrivande kost, med max 1200 kcal per dag. Det är viktigt att du får i dig minst två lite hälsovatten om dagen.

Fas 2 – Flatbelly dieten:
I den andra fasen ska du ha tre måltider per dag som ska innehålla ~400 kcal/mål, du ska även ha ett mellanmål som också den skall innehålla 400 kcal.

Vad ska man äta med Flay belly-diet?

Du ska främst äta så kallade enkelomättade fetter, dessa finner du i: olivolja, linfröolja, avokados, nötter samt frön. Det enkelomättade fettet påstås minska farligt kolesterol, inflammationer, minska möjligheten att få cancer och skydda mot diabetes typ 2.

Det du bör äta främst enligt flat belly-diet är: linfröolja, olivolja, kalkon, fiskfilé, tonfisk i vatten, kycklingbröst, örtkryddor, mynta, ingefära, balsamvinäger, tomater, haricots verts, gurka, championjoner, morötter, potatis, squash, russin, katrinplommon, mager ost, lättmjölk och sojamjölk.

För att uppnå maximalt resultat i denna diet bör du även planera i regelbunden träning, en bra mängd är tre gånger i veckan. Du bör också undvika alkohol, salt, kaffe och te.

Kommentera