Flygvärdinnedieten

Flygvärdinnedieten är en så kallad ”lågkolhydratsdiet” och tros ha uppkommit genom de sky höga skönhetskraven inom yrket flygvärdinna. Grundarna utav dieten påstår att man kan gå ner hela fyra till fem kilo på endast en vecka och därför räknas denna diet som en utav de snabbaste.

Flygvärdinnedieten – hur ska jag äta?

Dieten förespråkar mycket kött, fisk samt grönsaker men livsmedel som potatis och spannmålsprodukter som till exempel bröd och pastas är förbjudet. Till dieten följer även en matsedel som måste följas väldigt noggrant. Maten man äter får endast kryddas med kryddorna salt och peppar och inga mellanmål är tillåtna.

Dag 1
Frukost: En halv grapefrukt som serveras med en kopp kaffe alternativt te.
Lunch: Grillad biff, grönsallad tillsammans med tomater och ett äpple.
Middag: Två stycken hårdkokta ägg som serveras med haricots verts och en halv grapefrukt.

Dag 2
Frukost: En halv grapefrukt som serveras med en kopp kaffe alternativt te.
Lunch: Lammkotlett som serveras med en grönsallad och ett glas tomatjuice.
Middag: Squash samt blomkål. Haricots verts och äppelmos (osötad).

Dag 3
Frukost: En halv grapefrukt som serveras med en kopp kaffe alternativt te.
Lunch: Kyckling som serveras med en grönsallad och ett äpple. Det kan även vara selleri i grönsalladen.
Middag: Köttfärsbiff med tomater och ett glas katrinplommonjuice.

Dag 4
Frukost: En halv grapefrukt som serveras med en kopp kaffe alternativt te.
Lunch: Två stycken hårdkokta ägg som serveras med haricots verts och ett glas tomatjuice.
Middag: Grillad biff som serveras med grönsallad och ett glas ananasjuice(osötad).

Om du väljer att följa dieten fullt ut (en hel vecka) så kan du börja om från dag ett när du har ätit ut hela menyn.

Flygvärdinnedieten anses vara väldigt svår att följa pågrund utav det låga kaloriintaget och avsaknad av kolhydrater. Orsakerna till att man ofta misslyckas är hungerkänslor samt huvudvärk. Det är även vanligt att man får tillbaka vikten efter veckans gång.

Kommentera